REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO VLIGHT.PL

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy działający pod adresem vlight.pl jest prowadzony przez ULTRASOFT GROUP, z siedzibą przy ul. Zbożowej 42b, 40-657 Katowice, NIP: PL2220897401.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym VLIGHT.pl, warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktów, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep VLIGHT.pl.
  3. Każdy Usługobiorca, podejmując czynności zmierzające do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu VLIGHT.pl, zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy:
    • ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
    • ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
    • ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
    • Kodeksu cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r.,
    • oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2 DEFINICJE

  1. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej vlight.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
  2. KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
  3. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
  5. PRODUKT – rzecz ruchoma dostępna w Sklepie będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
  7. SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem vlight.pl.
  8. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – ULTRASOFT GROUP, z siedzibą przy ul. Zbożowej 42b, 40-657 Katowice, NIP: PL2220897401.
  9. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
  10. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
  11. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

  1. Sklep vlight.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
  4. Cena Produktu widoczna na stronie internetowej Sklepu jest podana w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki, z wyjątkiem kosztów dostawy.
  5. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień vlight.pl – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  6. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.

§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówień zgodnie z §3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
  2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
  3. Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres podany przez Klienta w Zamówieniu.
  4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
    • potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
    • formularz odstąpienia od umowy,
    • niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
  5. Z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia przyjęcia Zamówienia, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
  6. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.

§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI

  1. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
    • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
    • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
  2. Płatność przelewem tradycyjnym:
    • Rachunek bankowy:
      ULTRASOFT GROUP PL48 1140 2004 0000 3502 8421 5753 SWIFT: BREXPLPWMBK
    • W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.
  3. Płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności:
    • Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia.
    • System płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
  4. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie ……. dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  5. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.

§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU

  1. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  2. Na termin dostawy Produktu składa się:
    • czas kompletowania Produktu wynosi maksymalnie 24 godziny,
    • czas dostawy Produktu przez przewoźnika wynosi deklarowany przez niego termin (Inpost, Orlen, GLS, Poczta Polska) od momentu nadania przesyłki. Dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt.
  3. Zamówienia złożone do godziny 15:00 wysyłane są tego samego dnia.
  4. Sklep wysyła Produkty na terenie Polski oraz do wszystkich krajów Europy za pośrednictwem kurierów: Inpost, Orlen, GLS, Poczta Polska oraz paczkomatów.
  5. Koszty dostawy podane są podczas składania Zamówienia i zależą od wybranej formy dostawy oraz wagi przesyłki.

§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU

  1. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.
  2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
  3. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
  4. Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Sprzedawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
  5. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@vlight.pl lub pisemnie na adres: ULTRASOFT GROUP, ul. Zbożowa 42b, 40-657 Katowice.
  6. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
  7. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt.
  8. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.
  9. W przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
  10. W związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:
    • pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,
    • obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,
    • w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
  11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku, np. wiadomością e-mail lub SMS.

§ 8 GWARANCJA NA PRODUKT

  1. Sprzedawca udziela gwarancji na Produkty na okres 24 miesięcy od daty zakupu.
  2. Warunki gwarancji obejmują:
    • naprawę lub wymianę uszkodzonych części Produktu,
    • zwrot częściowej lub pełnej ceny Produktu w przypadku niemożności naprawy lub wymiany.
  3. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń wynikających z niewłaściwego użytkowania, wypadków, modyfikacji Produktu przez osoby trzecie oraz normalnego zużycia.
  4. Aby skorzystać z gwarancji, Klient musi przedstawić dowód zakupu Produktu oraz zgłosić reklamację zgodnie z procedurą opisaną w §7.
  5. Koszty przesyłki gwarancyjnej pokrywa Sprzedawca, chyba że uszkodzenie Produktu wynika z winy Klienta.

§ 9 RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usługi Elektronicznej, jaką jest zawieranie Umów Sprzedaży Produktu.
  2. Świadczenie Usługi Elektronicznej na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
  3. Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.

§ 10 WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Świadczenie Usługi Elektronicznej określonej w §9 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
  2. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
  3. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
    • komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
    • dostęp do poczty elektronicznej,
    • przeglądarka internetowa,
    • włączenie w przeglądarce internetowej Cookies oraz Javascript.
  4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
  5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
  6. Usługobiorcy obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.

§ 11 REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi Elektronicznej za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@vlight.pl.
  2. W powyższej wiadomości e-mail należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia.
  4. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.

§ 12 INFORMACJE O WYSYŁCE

Obsługiwani Kurierzy

Oferujemy wysyłkę za pośrednictwem następujących kurierów: Inpost, Orlen, GLS oraz Poczta Polska. Dostępne są również opcje odbioru osobistego.

Dostępność Wysyłki Zagranicznej

Zapewniamy możliwość wysyłki do wszystkich krajów Europy, co umożliwia klientom międzynarodowym korzystanie z naszych produktów.

Szybkość Wysyłki

Przy zamówieniach złożonych do godziny 15:00, wysyłka realizowana jest tego samego dnia. Termin realizacji zamówienia wynosi maksymalnie 24 godziny. Zamówienia są dostarczane następnego dnia roboczego, zapewniając szybkie i efektywne doręczenie.

§ 13 KONTAKT

  1. Adres e-mail do kontaktu: sklep@vlight.pl
  2. Telefon kontaktowy: +48 788934723
  3. Godziny pracy obsługi klienta: od 9:00 do 20:00, od poniedziałku do piątku.

§ 14 PROCEDURA REKLAMACYJNA

  1. Klient może zgłosić reklamację poprzez kontakt z nami za pośrednictwem e-maila (sklep@vlight.pl) lub telefonicznie.
  2. W przypadku reklamacji, Klient zobowiązany jest odesłać wadliwy Produkt na adres: ULTRASOFT GROUP, ul. Zbożowa 42b, 40-657 Katowice. Koszty zwrotu pokrywa kupujący.
  3. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania.
  4. W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca naprawi Produkt, wymieni go na nowy lub zwróci Klientowi wartość zakupu, w zależności od wyboru Klienta.

§ 15 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe lub byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  4. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
  6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/